Alege un centru de testare ECDL
Înscrie-te acum în programul ECDL
  • ECDL respectă comunitatea

    Community2.jpg



    ECDL respectă comunitatea este o campanie prin care conștientizăm responsabilitatea de a contribui pozitiv la dezvoltarea comunității.
    ECDL ROMANIA are o prezență activă în societate prin activitățile ce au ca scop îmbunătățirea incluziunii și a dezvoltării sociale.
    ECDL respectă comunitatea reprezintă un motto și o campanie prin intermediul căreia se recunoaște responsabilitatea ECDL ROMANIA de a contribui pozitiv la dezvoltarea comunității care ne susține.





    Societate Informaţională Incluzivă

    Pe măsură ce lumea devine din ce în ce mai dependentă de tehnologie, lipsa accesului la infrastructură IT&C şi, în rândul unor indivizi sau comunităţi, a aptitudinilor necesare pentru a se putea utiliza tehnologia, conduce la ceea ce numim a fi “diviziune digitală”.
    Această excludere este experimentată cu precădere de către anumite grupuri sociale, care, din motive ce diferă, nu au acces la infrastructura şi tehnologia digitalăş aceste grupuri includ: persoane cu dizabilităţi (fizice sau ne-fizice), şomerii, seniorii, cei cu educaţie limittă şi locuitori din zone izolate şi sunt numite generic “grupuri marginalizate”.
    Pentru multe grupuri sociale dezavantajate, alfabetizarea digitală furnizează trecerea la Societatea Inforamţională, permiţând o interacţiune socială ridicată, schimburi culturale şi toleranţă pentru diversitate. Pe măsură ce un număr tot mai mare de servicii publice şi comerciale se transferă în mediul online, alfabetizarea digitală devine o aptitudine de viaţă esenţială astfel încât să putem interacţiona în calitate de cetăţeni şi consumatori.


    Responsabilitate Socială Corporativă (CSR)

    CSR reprezintă un concept larg care însumează toate contribuţiile unei afaceri la economie, societate şi mediu înconjurător. Acesta implică iniţiativele de voluntariat ale companiilor care merg dincolo de obligaţiile legale cu referire la responsabilitatea corporativă. CSR acoperă implementarea de practici de business de responsabilitate atât intern (în cadrul companiei) cât şi extern (în cadrul comunităţii, societăţii sau la nivelul unor state mai puţin dezvoltate). Ceea ce diferenţiează CSR de activităţile caritabile convenţionale este  integrarea în strategia de afaceri mai largă a companiei.

    Această politică de responsabilitate socială aduce beneficii directe atât companiilor cât și angajatorilor care participă la sistemele de CSR, precum și indivizilor și comunităților afectate în mod pozitiv de acestea. Inițiativele CSR de alfabetizare digitală au un impact pozitiv din ce în ce mai mare la nivel global. 


    Citiţi materialul informativ ECDL despre Responsabilitatea Socială Corporativă (CSR) şi alfabetizarea digitală.